عوامل-تاثیرگذار-برقیمت-میلگرد-FULADIN.COM_

بررسی عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد با توجه به اینکه میلگرد یکی از مصالح مهم و جدانشدنی در امر ساختمان سازی بوده، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بی شک بدون وجود میلگرد در صنعت ساخت و ساز، سازه با مشکل اساسی و کمبود مقاومت در برابر بلایای طبیعی روبه رو می شود و نمی توان هیچ پروژه ای را بدون استفاده از آن به پایان رساند. بنابراین قیمت میلگرد به دلیل اهمیتی که در صنعت دارد  گاه روند صعودی و گاه نزولی طی می کند و همیشه قابل توجه افراد بسیاری بوده و هست ، در ادامه با فولادین همراه باشید تا با عوامل تاثیر گذار بر قیمت انواع میلگرد آشنا شوید .

عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد

قیمت سنگ آهن

از مواد اولیه برای تولید میلگرد می توان به سنگ آهن اشاره نمود. بنابراین بالا و پایین رفتن قیمت آن به طور مستقیم بر روی قیمت تاثیر گذار خواهد بود.

قیمت حامل های انرژی

در تولید میلگرد حدود ۱۵ درصد قیمت تولید آن انرژی های مصرف شده است. پس با افزایش قیمت حامل های انرژی قیمت تولید افزایش می یابد و این مساله تاثیر مستقیم بر بازار دارد.

عرضه و تقاضا

نه تنها محصولات فولادی چون میلگرد بلکه این یک اصل در بازار است که عرضه و تقاضا بر روی قیمت آن کالا تاثیرگذار است. به عنوان مثال در صورت تقاضای بالا و عرضه ی کم از سوی کارخانجات قیمت میلگرد یا هر محصول دیگری افزایش خواهد یافت.

نرخ ارز

اینکه با افزایش نرخ ارز قیمت میلگرد یا دیگر محصولات فولادی افزایش خواهد داشت در جای خودش درست است. به عنوان مثال این افزایش نرخ ارز می تواند بر روی دیگر آلیاژ های وارداتی در تولید آهن آلات بگذارد. اما اینکه از لحاظ روانی می تواند بر روی بازار تاثیر بگذارد و عرضه و تقاضا را تحت تاثیر قرار دهد. می تواند قیمت را کاهشی کند.

نوسانات قیمت دلار و تأثیر آن بر قیمت میلگرد

اگر دلار نوسان بیش از حدی داشته باشد به طور حتم تأثیر خود را بر قیمت میلگرد می گذارد. شاید برای شما سؤال باشد که قیمت دلار چه ارتباطی با قیمت روز میلگرد دارد؟ در جواب این سؤال باید گفت چون ایران کشور صادرکننده فولاد در جهان شناخته می شود از همین جهت تمامی قیمت ها بر اساس دلار محاسبه می گردند بنابراین با نوسانات قیمت دلار در بازار داخلی قیمت میلگرد هم دچار تغییر می شود.

سیاست­‌های داخلی کشور

دولت هر کشوری می‌تواند نقش حمایت‌کننده از بازار آهن‌آلات را داشته باشد. در صورتی‌که سیاست‌های داخلی و اقتصادی کشور به گونه‌ای باشد که باعث پایین آمدن ارزش پول ملی شود افراد باید برای خرید میلگرد پول بیشتری را پرداخت کنند و در نتیجه قیمت میلگرد افزایش خواهد یافت. برای مثال تصمیم دولت مبنی بر افزایش ساخت و ساز باعث افزایش تقاضای میلگرد و در نهایت بالا رفتن قیمت میلگرد می‌شود.

تغییرات فصلی

کاملا واضح است که شرایط آب و هوایی بر میزان ساخت و ساز تاثیر می‌گذارد. در شرایط آب و هوایی سخت و به خصوص در فصل سرما به دلیل کم شدن میزان ساخت و ساز تقاضا برای خرید میلگرد کم شده و در نتیجه  قیمت میلگرد کاهش خواهد یافت.

قیمت میلگردد

برای استعلام قیمت امروز میلگرد آجدار و قیمت میلگرد ساده می توانید با کارشناسان فولادین تماس حاصل نمایید و یا اطلاعات تماس خود را در صفحه نخست وبسایت ثبت نمایید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند .