بازارـآهن-fuladin.com_

بازار آهن فولاد در روز های پایانی بهمن ماه روند افزایشی خود را حفظ کرد و بسیاری از مبادی فروش نرخ محصولات خود را افزایش دادند اگرچه تعداد محدودی از شرکت‌ها ثبات داشتند اما کفه سنگین بازار به نفع افزایش قیمت آهن آلات و فولاد بود ، در ادامه با فولادین همراه باشید .

در چند روز اخیر بازار ارز تقریبا روند نسبتا ملایمی داشت و دلار در همان کانال ۴۴ هزار تومانی متوقف شد. در پایان روز نیز قیمت دلار در بازار آزاد روی ۴۴ هزار و ۵۸۰ تومان بسته شد .

گزارش‌ها از بازار میلگرد حاکی از افزایش ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومانی قیمت میلگرد آجدار حکایت دارد و شماری از شرکت‌ها هم تغییر قیمت نداشتند. متوسط قیمت میلگرد روز گذشته ۲۱ هزار و ۳۵۰ تومان بود و کف قیمت این محصول نیز ۲۱ هزار تومان گزارش شد؛ به عبارتی نرخ میلگرد آجدار بین ۲۱ الی ۲۲ هزار تومان اعلام شد .

قیمت تیراهن نیز همچنان رو به بالا بود و هر شاخه تیرآهن حدود ۱۰ الی ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. در بازار قوطی پروفیل نیز شاهد افزایش ۲۰۰ الی ۶۰۰ تومانی در نرخ این محصولات بودیم و قیمت پروفیل ضخامت ۲ میلیمتر بین ۳۲ الی ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد شد.

قیمت لوله داربستی ، صنعتی، مبلی و ... نییز با افزایش ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومانی همراه بود. اگرچه قیمت نبشی و ناودانی ایرانی و اروپایی حدود ۱۰۰ تومان افزایش داشت اما اکثر شرکت‌ها نرخ این محصولات را ثابت اعلام کردند .

قیمت روز ورق گالوانیزه، ورق رنگی و ورق روغنی نیز با افزایش قیمت ۳۰۰ الی هزار تومانی در اکثر شرکت‌ها همراه بود، قیمت روز ورق سیاه نیز در برخی ضخامت‌ها افزایش ۱۰۰ الی ۶۰۰ تومانی داشت و چند کارخانه هم بدون تغییر قیمت عرضه شدند .

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته نیز از افزایش ۵ درصدی نرخ میلگرد نسبت به آخرین عرضه حکایت دارد؛ به این صورت که از ۱۵۹ هزار تن میلگرد آجدار حدود یک‌چهارم آن مورد معامله قرار گرفت .

همچنین نرخ میلگرد بورسی نسبت به نرخ کشف شده هفته گذشته حدود ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت و بیش از ۲۰ هزار تومان در هر کیلو اعلام شد. گفتنی است بیشترین قیمت میلگرد هم به جهان فولاد سیرجان و ابرکوه اختصاص داشت .

همچنین از ۲۳ هزار و ۲۸۱ تن تیرآهن عرضه شده، حدود ۷۵ هزار و ۶۲۶ تن مورد معامله قرار گرفت و نرخ میانگین این محصول نیز حدود ۱۹ هزار و ۷۷۳ تومان برآورد شد.

برای مشاده بروز ترین قیمت محصولات مفتولی و آهن آلات می توانید به صفحه اصلی وبسایت فولادین مراجعه نمایید .