قیمت-میلگرد-fuladin.com_-2

دلایل سیاسی و تحریک‌ها می‌تواند مهم‌ترین و اصلی‌ ترین دلیل افزایش قیمت میلگرد و دیگر مقاطع فولادی را در سال‌های اخیر، وضع تحریم‌های اقتصادی بر علیه کشور دانست ؛ تأثیر تحریم‌ها به‌طور مستقیم بر تمامی جوانب بازار، قابل لمس است ، در ادامه با فولادین همراه باشید .

بازار مقاطع فولادی، به عنوان یکی از بخش‌های حیاتی صنعت فولاد، تأثیر قابل توجهی بر تولید و ساختمان‌های مختلف در جوامع دارد. در آخرین روزهای ماه اردیبهشت سال 1402، این بازار با توجه به شرایط متغیر و تحولات اقتصادی، سیاسی و جهانی بسیار پویا بوده است. این مقاله، به بررسی و تحلیل وضعیت بازار مقاطع فولادی در آخرین روز اردیبهشت 1402 می‌پردازد و سعی می‌کند تا به خوانندگان درک دقیق‌تری از وضعیت فعلی بازار، تغییرات روند قیمت‌ها، عوامل موثر در تأثیر بر بازار و چالش‌ها و فرصت‌های موجود در این صنعت بدهد. هدف این مقاله، ارائه یک تحلیل کامل و جامع از وضعیت بازار مقاطع فولادی در آخرین روز اردیبهشت 1402 است که به مدیران، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در این صنعت کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری را در راستای رشد و توسعه صنعت فولاد اتخاذ نمایند.

قیمت میلگرد

در آخرین روز از اردیبهشت سال 1402، قیمت میلگرد ذوب آهن در سایزهای 14 تا 32 با افزایش 1.8% همراه بود. سایز 14 این برند در روز 25 اردیبهشت در کانال 25 تومان قرار داشت اما بعد از آن روند نزولی طی کرد به گونه ای که در روزهای 27، 28 و 30 اردیبهشت با قیمت ثابت 24432 تومان معامله شد در اواسط روز سی ام اردیبهشت قیمت این سایز با افزایش قیمت مواجه شد و به 25808 تومان رسید، این روند صعودی ادامه پیدا کرد تا اینکه امروز 31 اردیبهشت 1402 این مقطع فولادی پرکاربرد در کانال 26267 تومان قرار گرفت.

شیب نمودار قیمت تیرآهن همچنان رو به بالا

کارخانه ذوب آهن اصفهان در اکثر محصولات تولیدی افزایش قیمت داشت، همان طور که در ابتدای مقاله شاهد افزایش قیمت میلگرد این شرکت مطرح بودیم، در قیمت تیرآهن آن نیز روند افزایش قیمت را شاهد هستیم، تیرآهن ذوب آهن اصفهان سایز 14، با افزایش 0.6% نسب به دیروز، امروز با قیمت 29542 تومان معامله شد؛ این روند صعودی قیمت ها را در سایر سایزهای این برند نیز شاهد بودیم. بیشترین افزایش قیمت مربوط به سایز 16 بنگاه تهران بود که با افزایش 1.7% همراهی بود بدین ترتیب با قیمت 5504580 تومان به فروش رسید.

ورق آهن کاهش قیمت داشت !

قیمت ورق آهن اعلامی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان روند نزولی به خود گرفت، اکثر سایزهای این نوع ورق کاهش قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کردند اما در برخی سایزهای از جمله سایز 1000 رول ضخامت 5 شاهد افزایش قیمت 0.6% بودیم .

میلگرد چیست ؟

میلگرد از جمله رایج‌ترین محصولات نهایی خط نورد گرم است که در ساختمان وظیفه مهمی را بر عهده دارد. ایمنی و استحکام سازه‌های بتنی بیش از همه به کاربرد انواع میلگرد در این حوزه مربوط می‌شود. چرا که مقاومت کششی پایین بتن بارها موجب فروپاشی ساختمان پس از وقوع حوادث مخربی چون زلزله شده است.

تیرآهن چیست ؟

تیرآهن یکی از محصولات نهایی فولادی و یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی در ساخت سازه‌هایی با اسکلت فلزی است. از انواع سایز تیرآهن به‌عنوان ستون برای نگهداری بارهای مختلف وارده بر سازه استفاده می‌شود. کابرد تیرآهن علاوه بر سازه‌های ساختمانی، در پروژه‌های مختلف دیگری نیز دیده می‌شود ، برای استعلام قیمت تیرآهن ، قیمت آهن و میلگرد می توانید با کارشناسان فروش فولادین تماس حاصل نمایید .