قیمت-میلگرد-fuladin.com_-1

میلگرد ( Rebar ) یک نوع میله فولادی است که در ایجاد مقاومت در بتن از آن استفاده می کنند. در واقع افزودن  میلگرد به بتن, سبب استحکام آن می شود. با وجود این که بتن مقاومت بالایی در برابر نیروی فشاری دارد و به راحتی خرد نمی شود, اما در برابر نیروهای چرخشی و کششی از مقاومت کمی برخوردار است و وجود میلگرد می تواند این نقصان بتن را جبران کند ، در ادامه با فولادین همراه باشید .

میلگرد چیست ؟

میلگرد در انگلیسی Rebar نامیده می شود. Rebar شکل اختصاری عبارت reinforcing bars به معنی میله های تقویت کننده می باشد. تعریف میلگرد را می توان به این صورت بیان کرد:

میلگرد نوعی پروفیل طویل و توپر است که برای بهبود مقاومت کششی بتن استفاده می شود، زیرا بتن ماده ای بسیار مستحکم و مقاوم در برابر تنش های فشاری است، اما در برابر تنش کششی بسیار ضعیف عمل می کند. به همین دلیل و با هدف جبران ضعف مقاومت کششی بتن از انواع میلگرد آجدار درون بتون استفاده می کنند.

میلگردها از اصلی ترین و پرفروش ‌ترین مقاطع فولادی در صنعت ساختمان سازی است و انواع مختلفی دارد. معمولا نوع فولادی میلگرد در صنعت ساخت‌ و ساز استفاده می شود، زیرا ازدیاد طول فولاد در اثر دماهای بالا (ضریب انبساط حرارتی) تقریباً برابر با بتن است. به طور کل استفاده از میلگرد در سازه های بتنی منجر به ساخت سازه ای با قابلیت باربری بالاتر، شکل پذیری بیشتر و عمر طولانی تر می گردد.

افزایش تقاضا برای ساخت و ساز قیمت میلگرد را افزایش می دهد

قانون عرضه و تقاضا یک نظریه اقتصادی است که چگونگی ارتباط عرضه و تقاضا با یکدیگر و تاثیر آن رابطه بر قیمت کالاها و خدمات را توضیح می‌دهد. این یک اصل اقتصادی اساسی است که وقتی عرضه از تقاضا برای یک کالا یا خدمات بیشتر باشد، قیمت‌ کاهش می‌یابد و زمانی که تقاضا از عرضه بیشتر شود، قیمت‌ افزایش می‌یابد.

زمانی که عرضه ثابت باشد و تقاضا افزایش پیدا کند. می‌توان گفت تقاضای بالا منجر به افزایش قیمت می‌شود و با کاهش تقاضا برای کالا و خدمات، قیمت کاهش خواهد یافت.

صنعت ساخت‌وساز جهانی در سال‌های اخیر شاهد رشد قوی بوده است که ناشی از افزایش شهرنشینی و رشد جمعیت است. این امر منجر به افزایش تقاضا برای مصالح ساختمانی ضروری مانند میلگرد شده است. با افزایش تقاضا برای ساختمان های جدید، پل ها، بزرگراه ها و سایر پروژه های زیربنایی، تقاضا برای میلگرد برای تقویت این سازه ها نیز افزایش می یابد. این افزایش تقاضا بر تامین کنندگان و تولیدکنندگان میلگرد فشار وارد کرده است تا اطمینان حاصل کنند که عرضه ثابت میلگرد برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد وجود دارد. با این حال، این منجر به افزایش هزینه میلگرد شده است که بر هزینه های ساخت و ساز در سراسر جهان تأثیر گذاشته است. در نتیجه، توسعه دهندگان و پیمانکاران اکنون مجبور هستند هزینه های افزایش یافته میلگرد را در برآورد بودجه خود برای پروژه های ساختمانی جدید لحاظ کنند.

افزایش قیمت میلگرد با تسریع پروژه های زیرساختی

تسریع پروژه های زیرساختی در بسیاری از کشورها عامل کلیدی افزایش قیمت میلگرد بوده است. دولت‌ها در سراسر جهان نیاز به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های خود را برای حمایت از رشد اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی شهروندان خود تشخیص داده‌اند. این امر منجر به افزایش تعداد و اندازه پروژه‌های زیربنایی مانند جاده‌ها، پل‌ها، فرودگاه‌ها و سیستم‌های ریلی شده است که به مقادیر قابل توجهی بتن مسلح نیاز دارند. در نتیجه تقاضا برای میلگرد افزایش یافته و منجر به افزایش قیمت شده است. افزایش قیمت میلگرد اثر موجی بر هزینه های ساخت و ساز داشته است و اجرای پروژه های زیربنایی را گرانتر کرده و به طور بالقوه باعث تاخیر یا کاهش دامنه این پروژه ها شده است.

افزایش سوخت عدم تعادل عرضه و تقاضا در هزینه میلگرد

افزایش قیمت میلگرد را می توان به عدم تعادل عرضه و تقاضا نیز نسبت داد. افزایش تقاضا برای میلگرد از توانایی تامین کنندگان و تولیدکنندگان برای تولید مقدار کافی از آن برای رفع نیاز پیشی گرفته است. این امر تا حدی به دلیل محدودیت های تولید، امکانات قدیمی و در دسترس بودن محدود مواد خام است. از سوی دیگر، تقاضا برای میلگرد با افزایش فعالیت های ساخت و ساز، به ویژه در اقتصادهای نوظهور، که توسعه زیرساخت ها در اولویت است، هدایت شده است. در نتیجه، عدم تعادل عرضه و تقاضا به وجود آمده است که منجر به افزایش قیمت میلگرد می شود. برای رسیدگی به این موضوع، تولیدکنندگان در حال سرمایه گذاری بر روی فناوری های جدید و گسترش ظرفیت تولید خود برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای میلگرد هستند. با این حال، این زمان می برد و تا آن زمان، قیمت میلگرد احتمالا بالا باقی می ماند.

رونق ساخت و ساز باعث افزایش قیمت میلگرد در سراسر جهان می شود

صنعت ساخت و ساز جهانی در حال تجربه رونق است و پروژه های جدیدی در بسیاری از مناطق در حال انجام است. این رونق ساخت و ساز منجر به افزایش قابل توجه تقاضا برای میلگرد در سراسر جهان شده است. رشد شهرنشینی و جمعیت در کشورهای در حال توسعه منجر به افزایش توسعه زیرساخت ها شده است که منجر به تقاضای بی سابقه برای میلگرد شده است. اقتصادهای توسعه یافته نیز با سرمایه گذاری در ارتقای زیرساخت های قدیمی خود شاهد افزایش فعالیت های ساخت و ساز هستند. در نتیجه، قیمت میلگرد در سطح جهانی افزایش یافته است و بر هزینه های ساخت و ساز در سراسر جهان تأثیر می گذارد. افزایش قیمت میلگرد چالشی برای توسعه دهندگان و پیمانکاران است که اکنون باید راه هایی برای مدیریت این هزینه ها بیابند و در عین حال تقاضای رو به رشد برای پروژه های ساختمانی را برآورده کنند.

خرید آهن با بهترین قیمت از فولادین

برای خرید انواع آهن آلات با بهترین قیمت می توانید با کارشناسان فروش فولادین در تماس باشید .