خمکاری-پروفیل-fuladin.com_

در این روش، صنعتگران از قالب‌های خم و اعمال نیرو استفاده می‌کنند تا بتوانند شکل پروفیل را تغییر دهند. بعضی از فلزات، به کمک خمکاری دستی، قالب‌ها و چکش تغییر شکل می‌دهند. همچنین به کمک تسمه و ابزارهای کمکی هم این فرآیند انجام می‌شود ، در ادامه بافولادین همراه باشید .

خمکاری پروفیل چیست ؟

خمکاری پروفیل فرایندی است که در آن پروفیل را بوسیله اهرم مکانیکی و تحت فشار قرار دادن تغییر شکل می‌دهند. این فرایند با هدف کاربری آسان‌تر، افزایش قابلیت ساخت محصولات متفاوت و همچنین بهتر شدن جلوه‌های زیبایی شناختی پروفیل انجام می‌گیرد. پس از خمکاری پروفیل به اشکال مختلف گرد، مارپیچی، قوسی و دیگر اشکال کاربردی درمی‌آید.

خمکاری دستی

این فرآیند همان‌طور که از اسم آن مشخص است، با اعمال نیروی مکانیکی توسط شخص انجام می‌شود. برای انجام این کار می‌توانید از ابزارهایی مانند چکش، آچار f شکل، قالب و… استفاده کنید. اگر قصد دارید که با روش دستی یک محصول با ضخامت بالا را خم کنید، باید آن را حرارت دهید که به این فرآیند، خمکاری پروفیل گرم گفته می‌شود .

در این فرایند باید محصول موردنظر، درون کوره حرارت و سپس با نگهداشتن آن بین دو میله، فرآیند خمکاری انجام شود . حرارت دادن باعث ایجاد ترک در لبه‌های داخلی پروفیل می‌شود که با چکش‌کاری می‌توان آن‌ها را برطرف کرد . این تکنیک فاق بری نام دارد که بیشتر برای قوطی‌ها قابل‌اجرا است .

خمکاری صنعتی

برای پروفیل‌هایی با ضخامت بالا می‌توان از این روش استفاده کرد . دستگاه‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد که یکی از آن‌ها سه غلتکی نام دارد . در این روش از سه غلتک که به صورت افقی و عمودی قراگرفته‌اند ، برای خمکاری استفاده می‌شود. غلتک اول و دوم ثابت ولی غلتک سومی متحرک است .

خم کاری برشی

ورق ها با استفاده از یک سری پد و صفحات مخصوص نگه داشته شده و با بهره‌گیری از پانچ برشی ، ضربات مکانیکی عمودی بر ورق ها و سمبه فشار وارد کرده و خمکاری انجام میشود .

برای استعلام قیمت محصولات فولادین و قیمت آهن می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید .