معرفی کارخانه نیکان پروفیل

۰۰:۵۳    ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
شرکت-پروفیل-نیکان-fuladin.com_

گروه صنعتی نیکان فعالیت خود را در زمینه ی تولید انواع مقاطع فولادی به روش نورد سرد در سال 1363 آغاز نموده است و اکنون با بیش از سه دهه فعالیت در زمره یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه تولید لوله و پروفیل فولادی قرار گرفته است. این مجموعه طی سال‌های متمادی سعی بر آن داشته تا در مسیر پیشرفت و تعالی قدم گذارد و بر این مبنا از آغاز تا کنون و با بهره گیری از تخصص، تجربه و توجه ویژه به کیفیت، گامهای موثر جهت نیل به این اهداف برداشته است ، در ادامه با فولادین همراه باشید .

لوله و پروفیل نیکان

مجموعه لوله و پروفیل نیکان در زمینی که مساحت آن 10 هزار متر مربع بود در سال 1364 تاسیس شد. این مجموعه در سالهای طولانی، فعالیت های خود را در زمینه تولید انواع پروفیل و قوطی انجام میداد. این مجموعه در سال 1384 توانایی ظرفیت خود در طی سال را بالا برد و به تولید انواع پروفیل، زهوار و چارچوب های در، قوطی و محصولات فولادی دیگری که از این قبیل محسوب می شوند پرداخت و توانست موفقیت هایی در این زمینه کسب کند. این مجموعه در آغاز فعالیت های تولیدی خود را در زمینه تولید پروفیل و برش ورق ها شروع کرد. اما با گذشت زمان و توسعه خود هم اکنون یک مجموعه بزرگ تولیدی می باشد که نقش بسیار موثری در زمینه تامین نیازهای مختلف بازار داخلی دارد.

تاریخچه کارخانه پروفیل نیکان

کارخانه نیکان پروشرکت پروفیل نیکان اصفهان در سال 1364 در استان اصفهان و در زمینی به وسعت 10 هزار مترمربع تأسیس شد. این کارخانه تا سال 1374 تنها در زمینه برش ورق و تولید پروفیل فعالیت داشت و در سال 1374 خطوط تولید این مجموعه ارتقاء یافت، به‌نحوی‌که زمینه برای ساخت قوطی، پروفیل، زهوار، انواع پروفیل‌های چهارچوبی و… فراهم شد.

خطوط تولید و ظرفیت تولید

شرکت نیکان پروفیل اصفهان که فعالیت خود را در ابتدا با تولید مقاطع فولادی به روش نورد سرد آغاز کرده بود، در سال 1374 توانست خطوط تولید خود را ارتقا داده و به جمع تولیدکنندگان انواع پروفیل، زهوار، چهارچوبی، قوطی و… بپیوندد. ظرفیت تولید کارخانه برای پروفیل و خدمات برش ورق در این سال به ترتیب 7 هزار و 13 هزار تن به ثبت رسید. این حجم تولید و روند فعالیت کارخانه‌ها تا سال 1382 به همین شکل ادامه پیدا کرد.

تلاش صنعتگران و متخصصان خوش‌ذوق شرکت نیکان اصفهان، یک‌بار دیگر مسیر را برای پیشرفت و توسعه آن هموار کرد. به‌این‌ترتیب، در بازه زمانی 1382 تا 1387 شاهد توسعه شرکت و ارتقا تجهیزات به‌کاررفته در خطوط تولید آن بودیم. این شرکت با برخورداری از 2 خط برق ورق و 6 خط تولید پروفیل توانست تنوع محصولات خود را افزایش داده و با ظرفیت تولید سالانه 70 هزار تن، 25 نوع محصول فولادی را به مجموعه محصولات تولیدی خود اضافه کند. از طرف دیگر، در سال 1388 شرکت نیکان صنعت اژیه با 5 خط تولید به این مجموعه پیوست؛ که ظرفیت تولید آن 100 هزار تن انواع قوطی و پروفیل در سال است.

ازجمله تجهیزات به‌کاررفته خطوط تولید این کارخانه می‌توان به دستگاه‌های CNC پلاسما اشاره کرد که در برش و شکل‌دهی ورق‌های فولادی با دقت بالا جهت تولید پروفیل و قوطی کاربرد دارد. شرکت نورد اسپادانا به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این گروه صنعتی، از سال 1382 به بعد توانست کارخانه‌های مجموعه را ازلحاظ تولید، قطعه‌سازی، نصب و راه‌اندازی تمامی تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز خطوط تولید به خودکفایی برساند. این شرکت همچنین با تکیه‌بر کیفیت بالا و تکنولوژی منحصربه‌فرد محصولات خود، از سال 1397 در جمع صادرکنندگان به کشورهای اروپایی قرار گرفت.

شرکت نیکان نورد اسپادانا

نیکان نورد اسپادانا از بخش های زیرمجموعه، مجموعه پروفیل نیکان می باشد که تقریبا دو دهه پس از کلنگ زنی مجموعه تاسیس و مورد بهره برداری قرار گرفت. ماشین سازی نیکان نورد اسپادانا در سال ۱۳۸۲ با هدف خودکفایی کل مجموعه نیکان پروفیل اصفهان در زمینه تولید، قطعه سازی، نصب و راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات مربوطه فعالیت های خود را شکل داد. این بخش از کارخانه توانست در سال ۱۳۹۷ در زمره صادرکنندگان نمونه خطوط نورد به کشورهای اروپایی قرار گیرد و موجب افتخار برای ایران باشد.

شرکت نیکان صنعت اژیه

از دیگر زیرمجموعه های نیکان پروفیل اصفهان می توان به شرکت نیکان صنعت اژیه اشاره نمود. شرکت نیکان صنعت اژیه در جهت توسعه و ارتقاء محصولات فولادی خود در سال ۱۳۸۸  آغاز به کار نمود. این مجموعه در حال حاضر به ۵ خط تولیدی انواع محصولات فولادی از قبیل انواع قوطی و پروفیل با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن به صورت سالانه مجهز می باشد.

قیمت روز آهن آلات

برای استعلام قیمت لوله و قیمت پروفیل و قیمت آهن می توانید با کارشناسان فولادین تماس حاصل نمایید .