کوپلر-میلگرد-fuladin.com_

کوپلر میلگرد یکی از روش‌های اتصال میلگردها به یکدیگر است . کوپلر میلگرد ، قطعه‌ای فولادی است که با کمک آن می‌توان میلگردها را به یکدیگر متصل کرد. به اتصال دو سر میلگردها به‌وسیله کوپلر، اتصال مکانیکی میلگرد یا کوپلینگ (copling) نیز گفته می‌شود ، در ادامه با فولادین همراه باشید .

کوپلر میلگرد

هر کوپلر میلگرد از یک قطعه میلگرد مجهز به نخ و آستین کوپلر در انتهای سمت راست تشکیل شده است که در جهت نصب مشاهده می‌شود . در اتصالات ساختمانی می‌توان از کوپلرهای میلگرد برای جایگزینی تمامی قطعات میلگردی که از قالب عبور می‌کنند استفاده کرد .

کاربرد کوپلر میلگرد

کوپلرهای میلگرد در سازه‌های بتن برای جایگزینی اتصالات میلگرد معمولی استفاده می‌شود. کوپلرها همچنین برای استفاده در ستون‌ها و دیوارهای بتن آرمه مناسب هستند.

هر کوپلر میلگرد از یک قطعه میلگرد مجهز به نخ و آستین کوپلر در انتهای سمت راست تشکیل شده است که در جهت نصب مشاهده می‌شود. در اتصالات ساختمانی می‌توان از کوپلرهای میلگرد برای جایگزینی تمامی قطعات میلگردی که از قالب عبور می‌کنند استفاده کرد.

روش بستن کوپلر

همانطور که اشاره کردیم، در ابتدا باید محافظ لاستیکی یا درپوش کوپلر را از یک سمت بردارید و سپس میلگرد رزوه شده را در داخل کوپلر قرار داده و با استفاده از آچار مخصوص محکم کنید. برای میلگرد دوم نیز باید این کار را تکرار کنید. لازم به ذکر است که برای جلوگیری از وارد شدن گردوغبار از درپوش استفاده می‌کنند، پس نباید قبل از اقدام به کار، آن را بلند کنید. اگر تا آخر رزوه، میلگرد وارد کوپلر شود و همچنین دو سر میلگرد به یکدیگر نرسند، هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد. در صورت وجود زنگ‌زدگی باید با استفاده از برس سیمی آن را رفع کرده و تمیز کنید تا رزوه‌های میلگرد به راحتی در درون کوپلر قرار گیرند. برای سهولت نظارت بر کار، بهتر است پس از بستن و محکم شدن، آنها را با استفاده از خط قرمز نشانه‌گذاری کنید.