بازار-آهن-fuladin.com_

در هفته ای که بعد از تعطیلات در بازار آهن گذشت خبری از افزایش یا کاهش قابل ملاحظه قیمت‌ها نبود . البته نوسانات و تغییرات جزیی قیمت در چندین محصول وجود داشت ، مانند میلگرد و تیرآهن که در هفته آتی بیت ۱ تا ۲ درصد نوسان قیمت داشته اند ، ولی نباید از این نکته گذشت که در ماه جاری بازار آهن در ثبات و رکود قرار گرفته است ، ثباتی که خریداران منتظر پاین آمدن بیشتر قیمت ها هستند ، این ثبات قیمت به دلیل ثبات نسبی قیمت دلار در چند روز اخیر می باشد ، در ادامه با فولادین همراه باشید .

افزایش قیمت میلگرد ذوب آهن

میلگردهای ذوب آهن معمولاً در سایزهای 8 تا 40 و به دو صورت ساده و آجدار مطابق استاندارد ملی ایران ISIRI 3132 تولید می‌شوند. نوع آجدار میلگردهای اصفهان به شکل‌های یکنواخت و دوکی است. این میلگردها به روش نورد گرم تولید می‌شوند. میلگردهای ذوب آهن سایز 12 ، 14 ، 16 و 18 جزو پرفروش‌ترین میلگردها در بازار هستند.کارخانه ذوب آهن اصفهان امروز نه تنها میلگرد، بلکه بقیه مقاطع فولادی خود را هم با افزایش قیمت به بازار عرضه کرد. به عنوان نمونه، میلگرد آجدار 16 این شرکت در شاخه 12 متری و گرید A3، هر کیلوگرم 24.863 تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته، 1.1 درصد گران‌تر شده است. این افزایش قیمت میلگرد آجدار سایز 18 ذوب آهن اصفهان، روی 0.4 درصد تنظیم شده بود.

کاهش قیمت ورق های سیاه

ورق سیاه، محصول نورد گرم است؛ در نتیجه، در دماهای بسیار بالا تولید می‌شود. به سبب این که ظاهر این ورق مات و جنس آن خشن است، با عنوان ورق سیاه شناخته می‌شود. ورق سیاه در برابر ورق‌های روغنی، گالوانیزه و رنگی قرار می‌گیرد که محصول نورد سرد هستند.

به این علت از تحلیل کاهش نامحسوس برای بازار ورق سیاه در روز چهارشنبه استفاده کردیم که فقط چند مدل از این مقطع با کاهش قیمت مواجه شدند. به عبارت دیگر، اکثر کارخانه‌ها هم ترجیح دادند مانند پروفیل ، قیمت ورق سیاه آهن را ثابت نگه دارند. می‌توان گفت که ورق 1500 کارخانه فولاد مبارکه در همه ضخامت‌ها با کاهش قیمت به بازار عرضه شد و بقیه ورق‌ها، بدون تغییر نرخ معامله شدند.

قیمت ناودانی و نبشی

در بازار ناودانی و نبشی نیز امروز شاهد تغییر قیمت آنچنانی نبودیم و بسیاری از کارخانه‌ها، قیمت دیروز را به مشتریان عرضه کردند. در این میان، تنها نادوانی ناب تبریز بود که کمی گران‌تر از دیروز به فروش رسید. در طرف مقابل هم نادوانی شکفته، شاهد کاهش قیمت بود و این برای مشتریان بازار آهن ، خبر خوبی محسوب می‌شود ، در ادامه برای استعلام قیمت نبشی و قیمت ناودانی می توانید با کارشناسان فولادین در تماس باشید .